A Kia tizenegy új, tisztán elektromos hajtású akkumulátoros modellt mutat be több kategóriában világszerte 2025-ig – közölte a Kia Motors Hungary Kft..
Az újgenerációs villanyautó-sorozat első modellje, egy crossover 2021-ben lép piacra Európában, és minden új modellnek lesz legalább egy villamosított hajtásláncú, azaz könnyű hibrid, hibrid, plug-in hibrid, vagy tisztán elektromos változata. A közlemény szerint Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: a Kia villanyautóinak jelentős része kifejezetten Európának készül majd, jelenleg ez a kontinens mutatja a legnagyobb piaci potenciált ezen a területen.
A cél évi félmillió tisztán elektromos hajtású autó értékesítése világszerte 2026-ra, ugyanekkorra a tervek szerint az európai eladások húsz százalékát teszik majd ki a teljesen elektromos hajtású modellek. A Kia 2020 első negyedévében jól szerepelt az európai piacon, a tisztán elektromos hajtású autók értékesítése 75 százalékkal 6811 darabra nőtt 2019 hasonló időszakához képest. Ezzel a helyi kibocsátás nélküli, elektromos hajtású modellek immár a márka európai eladásainak hat százalékát adják. 2019 első negyedévében ez az arány még 2,9 százalék volt.
Magyarországon az első negyedévben 1649 új Kiát helyeztek forgalomba, ebből hét volt elektromos. A márka a magyar piacon tavaly 7949 autót adott el, ebből három volt elektromos meghajtású. Az idén háromszáz elektromos autó eladását tervezik, ennek megvalósulását befolyásolhatja az elektromos járművek vásárlását támogató állami program is. Középtávon a cég az idei számok többszörösét látja reálisnak Magyarországon, az elektromosautó-paletta bővülésére alapozva.
A Kia Motors első negyedéves eladásait jelentősen befolyásolta a koronavírus-járvány miatt elsősorban Kínában megcsappant kereslet.
A dél-koreai járműgyártó korábban azt közölte, hogy a március végén lezárt három hónapban adózott eredménye 59 százalékkal, 265,97 milliárd wonra (215,6 millió dollár) esett az egy évvel korábbi 649,1 milliárd wonról. Globális értékesítése a koronavírus-járvány nyomán 7,3 százalékkal esett vissza a negyedévben, főleg a kínai piacon csökkentek eladásai (57 százalékkal), Dél-Koreában ugyanakkor 1,1 százalékkal nőttek, és az Egyesült Államokban is 1 százalékkal emelkedtek.